Discuta cu prietenii tai pe forum click aici
Fiziologie/Anatomie, Antrenamente, Recuperare, Nutritie
Intreaba specialistul
Priza ingusta vs larga la flexiile cu bara

/2010 articole/205-priza-flexii.jpg

   In timp ce multe greseli facute cand antrenezi bicepsii pot micsora eficienta exercitiilor, tot trebuie sa incerci, neintrerupt, schimbarea pozitiei prizei pe bara la flexiile din stand, chiar daca tehnica ta de executie e aproape perfecta.
   Schimbarea pozitionarii prizei pe bara la flexii, altereaza tipul de rotatie a bratelor. Cand tii bara cu o priza apropiata de latimea umerilor, bratele se afla in asa-numita pozitie anatomica, drepte, nerotite. Cand folosesti o priza mai larga decat latimea umerilor, coatele stau mai departate de trunchi, iar bratul este ridicat din articulatia umarului, pozitie care se mai numeste rotatie exterioara. Cu cat priza este mai larga, cu atat ai o rotatie exterioara mai mare. Cu cat avem o rotatie exterioara mai mare (folosirea unei prize largi), cu atat mai mult este implicat capul scurt, interior (cel apropiat de trunchi) al bicepsului.
   Cand folosesti o priza mai ingusta decat latimea umerilor, coatele ating trunchiul, bratele sunt apropiate, ceea ce este cunoscuta ca rotire interna. Cu cat priza este mai apropiata, cu atat mai multa rotatie interna avem si cu atat capul lung al bicepsului, exterior, este mai mult implicat in miscare.
   Asadar, schimband modul de efectuare a exercitiilor este doar un mod de adaugare de varietate la antrenamentul tau. Poti efectua schimbarea latimii prizei la flexiile din stand si daca utilizezi o bara EZ care este mai „blanda” cu incheietura pumnilor.

Alexandru Bolborici,
dupa Muscle Mag

articol aparut in revista Culturism&Fitness nr. 205(2/2010)