Discuta cu prietenii tai pe forum click aici
Fiziologie/Anatomie, Antrenamente, Recuperare, Nutritie
Intreaba specialistul
Dieta South Beach

/2010 articole/205-dieta-south-beach-1.jpg

Florin Uceanu
18 titluri de campion national

   Vine vara si vrei sa slabesti sau poate de ani de zile te confrunti cu excesul de kilograme. Ai incercat diferite diete in trecut si nu ai fost chiar multumit de rezultate?
   Cu ocazia ultimei vizite la Miami (SUA), am avut sansa sa petrec cåteva zile in
South Beach, loc de unde provine celebra dieta cu acelasi nume. M-am documentat astfel la fata locului si am incercat sa inteleg principiile acestei diete cotate intre primele 10 din lume, dupa numarul de utilizatori.
   Dieta
South Beach este oarecum asemanatoare in conceptii cu dieta Atkins, dar ceva mai permisiva in ceea ce priveste carbohidratii. Aceasta dieta este impartita in 3 faze, fiecare avånd alimente interzise ori permise, diferite de la o faza la alta.

Reguli de baza:
1. Nu trebuie sa masori cantitatile sau caloriile.
2. Trebuie sa manånci foarte incet pentru a lasa timp mesajului de satietate sa ajunga la creier.
3. Trebuie sa manånci 3 mese principale pe zi si sa bei multa apa. Ai totusi voie sa iei maximum 3 gustari intre mese.
4. Prepararea alimentelor se face doar cu ulei de masline.
5. Pe post de carbohidrati, pot fi folosite doar cerealele integrale, vegetalele si fructele.

Faza 1

   Dureaza 2 saptamåni si este cea mai restrictiva, deci cea mai dificila dintre toate 3. In aceasta faza, nu se consuma: påine, porumb, cereale, cartofi, mamaliga, brånzeturi si lapte gras, alcool, morcovi, sfecla.
   Ziua 1
   Mic dejun – 2 oua ochiuri sau omleta cu putina sunca, cafea ori ceai fara zahar. Prånz – piept de pui la gratar si salata de legume cu ulei de masline si zeama de lamåie sau garnitura de legume fierte. Cina – peste la gratar sau la cuptor si salata de rosii cu castraveti si brånza slaba. Intre mese, poti lua gustari din brånza fara grasime.
   Ziua 2
   Mic dejun – omleta cu ciuperci si brånza slaba, cafea ori ceai fara zahar. Prånz – pui la gratar cu salata asortata. Cina – pui sau vitel la gratar si garnitura de legume cu putin ulei de masline. Intre mese, poti lua gustari din 20 de alune sau salata de legume.
   Ziua 3
   Mic dejun – 150 ml suc de rosii, omleta de ciuperci si sunca, cafea. Prånz – salata de legume cu bucatele de pui fiert stropite cu zeama de lamåie si ulei de masline. Cina – friptura de pui cu garnitura de ciuperci la gratar.

   Ziua 4

   Mic dejun – 2 oua fierte, 2 felii de sunca, cafea. Prånz – salata de ton cu legume stropita cu zeama de lamåie si ulei de masline. Cina – piept de pui la gratar cu legume fierte. Intre mese, poti lua gustari din fistic sau o bucata de mozzarela.
   Ziua 5
   Mic dejun – 2 oua ochiuri cu sunca, cafea. Prånz – friptura de vitel si salata de legume. Cina – friptura de curcan sau pui si legume inabusite. Intre mese, poti lua gustari din brånza slaba sau salata de legume.
   Ziua 6
   Mic dejun – omleta cu ciuperci si brånza, cafea sau ceai fara zahar. Prånz – legume la gratar si mozzarela. Cina – peste la gratar sau la cuptor si salata de legume. Intre mese, poti lua gustari din rosii sau castraveti cu mozzarela.
   Ziua 7
   Mic dejun – omleta cu ciuperci si sunca, cafea sau ceai fara zahar. Prånz – salata din piept de pui si legume. Cina – piept de pui la gratar cu salata de rosii cu castraveti si brånza slaba. Intre mese, poti lua gustari din rosii sau castraveti cu mozzarela.

   Faza 2

   Poate dura mai mult de doua saptamåni, påna ajungi la greutatea dorita. Pot fi introduse, dar in cantitati mici, fructe, lactate, cereale integrale sau alcoolul.

Faza 3

   Se presupune ca ai atins greutatea dorita si ca aceasta este faza de mentinere. In aceasta faza se evita sau, chiar mai bine, se exclud carbohidratii ra ca si påna acum. Daca insa cedezi in fata dulciurilor, pastelor faionase, cartofilor prajiti, pizzei, ciocolatei etc., sa revii urgent la faza 1, macar pentru o saptamåna sau mai mult, påna ce dai jos tot ce s-a depus intre timp.

   Asa cum va spuneam, dieta are originea in zona South Beach, aflata la distanta mica de mult mai celebra Miami Beatch din Florida. Desi foarte populara in intreaga America, eu nu am intålnit pe plaja persoane care sa arate ca tin un astfel de regim sau alt regim, insa cei care mi-au spus ca tin acest regim chiar aratau bine.

articol aparut in revista Culturism&Fitness nr. 205(2/2010)