Discuta cu prietenii tai pe forum click aici
Fiziologie/Anatomie, Antrenamente, Recuperare, Nutritie
Intreaba specialistul
Dilema deltoizilor

/2010 articole/204-dilema-deltoizilor.jpg

Alexandru Bolborici

   Cand vine vorba de divizarea antrenamentului pe zile, cu timpul vei ajunge sa fii nevoit sa aloci cate o zi petru fiecare grupa majora. Poti face luni - piept, marti - spate, umeri - miercuri, picioare - joi si asa mai departe. Problema este ca deltoizii posteriori sunt puternic recrutati in multe din exercitii de tip r amat pentru spate. Dupa cum stii, un muschi are nevoie de un timp suficient de recuperare intre antrenamente, altfel nu va creste.  O solutie ar fi sa lasi o pauza de 2-3 zile intre sesiunile de antrenament pentru spate si umeri. Alta solutie e sa combini umerii cu spatele la acelasi antrenament, dar una mai  eficienta ar fi, simplu, sa incluzi lucrul la deltoizii posteriori la antrenamentul spatelui. De fapt, aceasta ultima solutie e adoptata de multi culturisti de top.
   Aceasta strategie face posibila adaugarea a 1-2 exercitii pentru deltoidul posterior dupa terminarea antrenamentului pentru spate. ╚Üine minte, deltoizii posteriori sunt puternic implicati in multe exercitii pentru spate, incluzand aici ramatul din aplecat cu bara (priza pronatie sau supinatie), ramat cu gantera cu un singur brat, ramat la cablu lung si ramat cu bara T. In timp ce aceste exercitii sunt compuse, implicand mai multe articulatii care se misca in timpul executiei si un muschi mare, precum marele dorsal, poti completa antrenamentul cu exercitii de izolare care sa focalizeze deltoizii posteriori, precum fluturari din aplecat cu gantere, fluturari la aparat sau la cabluri.

 articol aparut in revista Culturism&Fitness nr. 204(1/2010)