Discuta cu prietenii tai pe forum click aici
Fiziologie/Anatomie, Antrenamente, Recuperare, Nutritie
Intreaba specialistul
Dieta revolutionara

/2009 articole/199-stiinta_slabirii.jpg

Florin Uceanu
18 titluri de campion national

   In ultimul timp, circula, in unele reviste de peste Ocean, o dieta care promite sa aiba efecte asemanatoare, dar mai putin spectaculoase, cu folosirea steroizilor. O sa va fac o prezentare a dietei si a ideilor ce au stat la baza ei, urmand ca voi sa o aplicati si sa decideti daca are efecte.
   In esenta, autorii spun ca desi ni s-a spus mereu ca hipertrofia musculara este indusa de excesul de calorii, adica trebuie sa mananci mai multe calorii decat folosesti pentru a incuraja cresterea musculara, de fapt, caloriile sunt un efect, nu o cauza. Ei ne cer sa ne gandim la un copil aflat in crestere. Trebuie sa presupunem ca dezvoltarea lui in inaltime este o consecinta a excesului de calorii? Sau eliberarea de hormon de crestere este cea care declanseaza cresterea si face ca acesta sa manance mai mult? Pozitionarea cauzalitatii a fost pusa, deci, pe dos, zic ei.
   Sfatul traditional al antrenorilor de culturism este sa mananci tot ce iti cade in mana pentru a mari masa musculara. Daca ei au dreptate, atunci trebuie dezvoltata o strategie nutritionala care sa initieze eliberarea de hormoni. Apoi hormonii ne vor dirija cand si cat de mult sa mancam. Cum? Pai, la fel ca un copil in crestere, ti se face foame. Vedeti cum a fost inversata cauzalitatea?, zic ei.
   Pana acum excesul de calorii = crestere musculara, ceea ce va declansa apetitul pentru a asigura suficiente calorii.
   Planul lor presupune sa mananci timp de 5 zile si jumatate o dieta bogata in proteine, bogata in grasimi, dar saraca in carbohidrati. Apoi, pentru 36 de ore, te incarci cu carbohidrati. Primele cinci zile si jumatate trebuie sa declanseze cresterea de testosteron, hormon de crestere si IGF-1.
   Iata o dieta tipica, sugerata de autori pentru cele 5 zile si jumatate:

   06:30 – 3-5 oua (omleta), cafea (fara zahar)
   10:00 – tortilla (un fel de lipie mai mica), pui, branza, baton cu proteine
   13:00 – tortilla, peste tuna, branza, baton cu proteine
   16:30 – vegetale, vita sau porc, unt, sos de salata
   19:00 – 40 g de proteina din zer, 5 g de creatina monohidrat, 5 g de glutamina

   21:00 – nuci, inghetata, baton cu proteine

   Ei sugereaza cam 30-35 g de carbohidrati pe zi.
   Pentru cele 36 de ore, care incheie ciclul, puteti manca pizza sau orice aveti chef, dar nu exista niciun motiv sa mancati dincolo de satietate. Lasati instinctele sa ghideze. Mancarea trebuie sa fie bogata in carbohidrati moderata in grasimi, moderat spre putine proteine. Apoi reluati ciclul.

articol aparut in revista Culturism&Fitness nr. 203 (8/2009)