Discuta cu prietenii tai pe forum click aici
Fiziologie/Anatomie, Antrenamente, Recuperare, Nutritie
Intreaba specialistul
Razvan Sindelaru

/2010 articole/203_Razvan_Sindelaru_1.jpg

   – În ce an ai început antrenamentele la sala de forta?
   – În anul 2004, în numarul 153 al revistei, apaream pe ultima pagina la rubrica „Fotografii de la cititori”, pentru ca, dupa 5 ani, sa apar pe coperta revistei. Timpul nu a fost scurt, efortul depus nu a fost infim si nici vointa si constiinciozitatea nu au fost mai prejos, dar telul propus a fost atins: sa fiu printre cei mai buni!
   – Ce te-a facut sa alegi acest sport, atât de nou si de diferit pentru tara noastra?
   – Am început acest sport în 1997, ca simplu hobby, pentru multiplele avantaje pe care i le aduce oricarui practicant: o sanatate de invidiat, un estetic deosebit, încrederea de sine pe care ti-o confera. De mic, am fost o fire sportiva si mi-am dorit sa fac un sport de performanta. Cu toate acestea, în acea perioada, nu am reusit si am avut o mare bucurie când, în 2004, pe plan competitional intern, a aparut fitnessul. De atunci mi-am dedicat mult mai mult din timpul si atentia mea acestui sport, iar în 2005 am avut prima participare care mi-a adus de altfel si prima medalie: locul 2 la Nationale. Am progresat apoi încet, dar sigur, si am reusit sa-mi împlinesc unul dintre visurile mele: acela de a fi campion!
   – Care sunt mâncarurile tale preferate?
   – Dupa regim, prima masa copioasa trebuie sa contina sarmale cu mamaliguta.
   – Cum te antrenezi în sala de forta, dar si pentru partea acrobatica?
   – Am un antrenament deosebit pentru a construi masa musculara în sensul ca îmi antrenez numai anumite grupe, cum ar fi: pieptul, spatele si umerii. Geneticul conteaza cel mai mult în orice, de la constructia corpului la sanatate. Unii au vârful bicepsului mai evidentiat, altii au insertia pieptului mai departe de centrul toracelui, altii au gambele foarte scurte ca segment muscular. Aceasta forma a fiecarei grupe musculare diferita de la un individ la altul, precum si raspunsul fiecarei grupe de muschi la antrenament, constituie avantaje sau dezavantaje genetice. Spre exemplu, eu nu mi-am antrenat niciodata abdomenul, având un genetic bun pe aceasta grupa musculara, iar coapsele nu le-am mai lucrat de un an si jumatate, pentru ca momentan sunt destul de evidentiate, tot geneticul ajutându-ma si în acest caz. Am însa si grupe deficitare, cum ar fi trapezul inferior, care se încapatâneaza sa creasca. Bratele sunt implicate când lucrez spatele si pieptul pentru ca, în general la antrenamente, folosesc exercitii de baza si exercitii cu greutatea corpului. Asta nu înseamna ca am muncit mai putin, ci dimpotriva am tras mai tare pentru celelalte grupe musculare si s-a observat acest lucru. Nu încurajez antrenamentul disproportionat, dar eu aveam unele grupe în fata altora. As da si un sfat, daca mi se permite: pentru a va lucra coapsele, nu este nevoie sa va rupeti spatele cu genuflexiuni, presa este de ajuns, si nu folositi antrenamente cu 3-4 repetari pe serie, acestea afectând în timp articulatiile.
   Antrenamentele pentru programul liber le fac doar când se apropie concursul, sub forma de repetirie, pentru ca stapânesc deja multe combinatii de elemente.
   – De ce ai ales, dintre toate ramurile, fitnessul?
   – În fitness ma regasesc pentru ca elementele de forta, mobilitate si acrobatie, care sunt impuse de programul liber, le fac cu usurinta si pentru ca nu posed o masa musculara extrem de dezvoltata. Sunt ectomorf si intru în forma de concurs într-un timp relativ scurt: 2 luni. Doar în aceasta perioada tin regim, în restul anului având o alimentatie normala, dar sanatoasa.
   – Multi considera aceasta ramura partea light a culturismului, totusi ai obtinut rezultate si la competitiile de culturism. Esti multumit de rezultate?
   – Sunt foarte multumit de rezultatele obtinute pâns acum, mai ales cs, nefiind adeptul dictonului „scopul scuzs mijloacele”, progresez foarte lent în câstigarea masei musculare, ceea ce ma va împiedica sa urc într-un ritm rapid în clasamente, la eventualele viitoare concursuri internationale.
   – Daca ar fi sa multumesti cuiva, catre cine ai adresa aceste multumiri?
   – Vreau sa-i multumesc colegei de club, Ana Maria Zvînca, care m-a propulsat în acest sport, domnului Cristian Mihailescu, care m-a sustinut, sponsorului meu, fara de care mi-ar fi fost mult mai greu, sotiei mele Amanda, care a fost alaturi de mine tot timpul, mai ales în perioada precompetitionala si, nu în ultimul rând, firmei Redis, care promoveaza sportivii acestei discipline. Viata prin sport m-a învatat ca nu este cel mai greu sa câstigi lupta cu ceilalti, ci lupta cu tine însuti.
   – Care sunt planurile tale de viitor?
   – Sa fiu în continuare fericit alaturi de familia mea si, cu ajutorul lui Dumnezeu, as mai vrea sa-i daruiesc fetitei mele, Vanessa, înca doi fratiori.   Va doresc tuturor sanatate si sa fiti mai buni!

 Prof. Cristian Neagu

articol aparut in revista Culturism&Fitness nr. 203 (8/2009)