Discuta cu prietenii tai pe forum click aici
Fiziologie/Anatomie, Antrenamente, Recuperare, Nutritie
Intreaba specialistul
Heavy Duty

/2010 articole/202_Mike_Mentzer.jpg

Florin Uceanu
18 titluri de campion national


   Mike Mentzer, locul 2 la Mr. Olympia 1979, a fost fara îndoiala unul dintre cei mai faimosi culturisti din istorie, în special din cauza sistemului sau de antrenament, numit „Heavy Duty”, care se împotrivea curentului si care a revolutionat felul de a se antrena al miilor de culturisti din generatiile ce i-au urmat.
   Va aduc în atentie cåteva dintre ideile sistemului sau de antrenament, cu scopul de a-i ajuta în special pe ectomorfi:
   „Indivizii foarte slabi sau cei care au dificultati în a lua în greutate trebuie sa includa zilnic înca un litru de lapte si sa se concentreze pe alimente cu densitate calorica mare, precum vita, unt de arahide, nuci, spaghete si înghetata.”
   Pe de alta parte, trebuie sa lasi o pauza de minimum 96 de ore între antrenamente:
   „Multi dintre clientii mei se antreneaza acum o data la fiecare 4 zile (96 de ore), iar unii mai rar. Toti fac progrese, cåtiva la fiecare serie din fiecare antrenament. Cåtiva dintre clientii mei se antreneaza doar o data la 7 zile si abia atunci au facut progrese semnificative.”
   „Cu cåtiva ani în urma, am început sa o antrenez pe campioana de culturism Sharon Bruneau. Trei antrenamente pe saptamåna. Dupa un timp, a vrut sa faca o pauza pentru ca a vazut deja o crestere în masa si pentru ca îi era teama sa devina prea masiva. Dupa trei saptamåni de pauza, am reluat antrenamentele. Tot trei pe saptamåna. La al doilea antrenament al saptamånii, a fost mai puternica la fiecare serie. Asta înseamna ca si-a pastrat timp de trei saptamåni progresele obtinute în prima perioada de antrenamente. Daca corpul începea decompensarea dupa 96 de ore, ea ar fi fost mai putin puternica, dar ea era considerabil mai puternica dupa trei saptamåni de pauza totala. Deci, s-ar putea ca patru zile de pauza sa fie prea putin, încercati sa va antrenati mai rar, ce aveti de pierdut?”

   La vremea aceea, ideile lui erau revolutionare si Arnold l-a combatut spunånd ca fara 12-20 de serii pe grupa nu o sa faci nimic, totusi unii campioni, dintre care cel mai notabil exemplu a fost Dorian Yates, au folosit cu succes ideile facånd cam 6 serii pe grupa musculara si repetånd antrenamentul pentru aceeasi grupa musculara la 7 zile.

articol aparut in revista Culturism&Fitness nr. 202 (7/2009)